מחשב נייד לא נדלק

מחשב נייד לא נדלק

 

בפסקה הבאה ננסה להחזיר מחשב שאינו נדלק לפעילות מלאה. כשהמחשב הנייד שלך לא נדלק, זה סיוט. את\ה יכול\ה לאבד עבודה, תמונות, מסמכים ועוד הרבה יותר.
למרות שזה עשוי להיות מפחיד, לעתים קרובות יש פתרונות פשוטים, שתוכל\י לבצע כדי להחזיר את המחשב הנייד שלך למצב תקין.
אם כך מה הסיבה למחשב נייד לא נדלק:
יש הרבה סיבות אפשריות לכך שמחשב נייד לא נדלק. אלה עשויים לכלול בעיה במתאם החשמל, מסך המחשב הנייד, הסוללה או אפילו רכיב פגום בלוח האם.

כיצד לתקן זאת כאשר המחשב הנייד לא נדלק?

כדי לפתור בעיה עם מחשב נייד שלא נדלק, עליך לעבור מהסיבות הסבירות ביותר, שהן הקלות ביותר לתיקון, לעבר הסיבות שקשה יותר לתקן.

1) בדוק והחלף את ספק הכוח.

שלב זה עשוי להיראות כמו הגיון בריא אך ודא\י שלא חיברת את ספק הכוח הלא נכון למחשב הנייד שלך. מתאמים רבים למחשב נייד נראים אותו הדבר. אם המתאם אינו מספק את המתח והאמפר הנכונים עבור המחשב הנייד שלך, הוא לא יעבוד.

עם זאת, אם נורית ההפעלה של המחשב הנייד שלך דולקת , ספק הכוח כנראה עובד. אם גם נורית ההפעלה של המחשב הנייד וגם נורית ההפעלה של המתאם דולקים, זה יכול להצביע על בעיה בסוללה.

הערה: אם את\ה לא משתמש\ת כשמחובר לחשמל, האם הסוללה נטענת? בהחלט יתכן שהסוללה ריקה כבר קרה לי שהסוללה לא הייתה טעונה.

2) ודא\י שזו לא בעיה במסך.

טעות נפוצה היא כאשר המסך עצמו שחור, אנשים מניחים שהמחשב הנייד שלהם כבוי כאשר הוא לא.

ראשית, התחברת לצג חיצוני, ולהגביר את עוצמת הקול. אם זה לא עובד, נתק\י את הצג החיצוני כדי לראות אם שולחן העבודה מופיע בחלון הראשי של המחשב הנייד.

אם לא, השתמש\י במקש פונקציית הבהירות במקלדת כדי להגביר את הבהירות. נסי\ה לחבר צג חיצוני אחר ליציאת HDMI או יציאת וידאו אחרת כדי לבדוק אם הבעיה היא רק בצג של המחשב הנייד שלך.

הערה: אם הצג או המסכים של המחשב הנייד אינם מציגים כלום אך מקשי ההפעלה ו/או המקלדת דולקים, ייתכן שיש בעיה במתאם התצוגה של המחשב הנייד שלך. במקרה זה, תצטרכי\ך להחליף את המתאם על ידי טכנאי מחשבים.

3) הסר\סירי את כל כונני המדיה הניתנים לאתחול.

אם אי פעם השתמשת בזיכרון USB (דיסק און קיי) או DVD. כדי לאתחל את המחשב הנייד שלך ושכחת ושהשארת אחד מאלה במחשב הנייד שלך, זה עלול לגרום לבעיות אתחול.

4)התנתק מכל תחנות עגינה.

יציאת חשמל או ספק כוח פגומים, בתחנת עגינה, יכולים לגרום לבעיות כשאת\ה מנסה להפעיל את המחשב הנייד שלך .
נתק\י את המחשב הנייד שלך מתחנת העגינה וחבר את מתאם החשמל ישירות למחשב הנייד. אם המחשב הנייד שלך מופעל, עליך להחליף את תחנת העגינה הפגומה.

5) האזן\ני למקרה שיש צפצוף.

כאשר רכיבי לוח האם של מחשב נייד נכשלים, לעתים קרובות המחשב הנייד ישמיע סדרה של צפצופים. מספר הצפצופים הוא למעשה קוד שיעזור לך לזהות את הרכיב שנכשל. אם את\ה כן שומע את צלילי הצפצוף, בדוק\בדקי באתר האינטרנט של יצרן המחשב הנייד מה פירוש מספר הצפצופים עבור יצרן ודגם המחשב שלך.

6) נסה\י לבצע הפעלה קשה מחדש.

אם המחשב הנייד שלך נכבה בפתאומיות בזמן שאתה משתמש בו, זה יכול להצביע על התחשמלות כלשהי שגרמה למנגנון הבטיחות המובנה בלוחות אם מודרניים, לנתק את החשמל. זה נועד להגן על רכיבים רגישים מעומס יתר חשמלי.

את\ה יכול\ה לאפס כל שאריות חשמל על ידי הסרת הסוללה, ניתוק מתאם החשמל ולחיצה ארוכה על לחצן ההפעלה למשך 30 שניות. חבר\י שוב את מתאם החשמל, המתן\י 30 שניות ולאחר מכן הפעל\י את המערכת. אם המחשב הנייד שלך מופעל, כבה\י אותו שוב כדי להתקין מחדש את הסוללה.

הערה: אם המחשב הנייד לא נדלק לאחר שהתקנת מחדש את הסוללה, סביר להניח שיש לך סוללה פגומה ואתה צריך להחליף אותה בחדשה.
הערה 2: אם הסוללה של המחשב פנימית שאיננה ניתנת לניתוק, בצע\י את הדברים הנ"ל בלי ניתוק הסוללה.

7) ודא\י שכל פתחי הקירור נקיים.

למחשבים ניידים יש מעגלי בטיחות מיוחדים כדי לנתק את החשמל מהמחשב הנייד שלך אם רכיבים כלשהם מתחממים יתר על המידה. בדרך כלל המעבד. התחממות יתר יכולה לקרות מסיבות רבות, אבל לרוב, זה יכול להתרחש אם את\ה משתמש\ת במחשב הנייד על כרית או ספה. כל משטח שחוסם את פתחי הקירור של המחשב הנייד. הימנע\י מכך כדי לשמור על המחשב הנייד שלך קריר .
זה גם רעיון טוב לנקות את כל פתחי האוורור במארז המחשב הנייד שלך מכיוון שגם שיער, אבק או פסולת אחרת עלולים לגרום להתחממות יתר.

8) החלף\י את סוללת ה-CMOS.

לוח האם של המחשב הנייד מכיל סוללה עגולה קטנה המפעילה את ה-CMOS. המאפשרת ל-BIOS לטעון את מערכת ההפעלה ואת כל רכיבי הקלט והפלט במהלך האתחול.
אם הסוללה מתה, יתכן שהמחשב הנייד לא יופעל. את\ה יכול\ה להחליף את סוללת ה-CMOS בעצמך אם את\ה מרגיש\ה בנוח לפתוח את המארז. עם זאת, רוב האנשים בוחרים להחליפו על ידי טכנאי מנוסה.

9) החלפי\ף את כל הרכיבים שהותקנו לאחרונה.

האם התקנת לאחרונה כרטיסי RAM חדשים או כונן קשיח?. אם המחשב הנייד שלך הפסיק לאתחל מיד לאחר מכן, זה עשוי להצביע על כך שהחומרה החדשה פגומה.

נסה\י להחזיר את הרכיב הישן או להחזיר את החדש למקום שבו קנית אותו לבדיקה, וקבל\י תחליף תקין.

10) שלח את המחשב הנייד לתיקון.

אם אף אחד מהטיפים לפתרון הבעיות שלמעלה לא עזר להחזיר את המחשב הנייד שלך לפעול שוב, ייתכן שיש לך רכיב כושל בלוח האם של המחשב הנייד. אם המחשב הנייד שלך נמצא באחריות האפשרות הטובה ביותר היא לשלוח אותו ליצרן לתיקון או לקחת את המחשב שלך לתיקון במעבדה מקומית.

ניתן לפנות לטכנאי מחשבים בחיפה והקריות

כמו כל מכשיר אלקטרוני, מחשבים ניידים לא חיים לנצח. אם המחשב הנייד שלך אינו באחריות יותר ודמי התיקון גבוהים, ייתכן שיהיה זול יותר לרכוש חדש.